23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DI ønsker ligestilling i Århus-zone

DI Transport peger i miljøzone-høring på mulig forskelsbehandling mellem danske og udenlandske vognmænd.

DI Transport peger i miljøzone-høring på mulig forskelsbehandling mellem danske og udenlandske vognmænd.

Ordningen med miljøzonemærke gælder alene for busser og lastbiler, som er registreret

i Danmark, påpeger DI Transport i sit høringssvar: ”Ordningen omfatter ikke udenlandske busser og lastbiler, som på anden vis skal kunne dokumentere overholdelse af miljøzonens krav til partikeludledning. DI Transport er bekymret for, at forskellen i muligheder for kontrol og administration af miljøzoneordningen fører til en lempeligere kontrol af udenlandske køretøjers

overholdelse af miljøzonens krav.”

Århus forventer at indføre en miljøzone ved årsskiftet 2009/10.

I sit høringssvar peger DI Transport også på behovet for, at erhvervstrafikken kan køre til og fra havnen fra den nordlige ende af byen. Århus Kommunes planer vil medføre øget erhvervstrafik via Marselis Boulevard, og DI Transport frygter, at vejen bliver en flaskehals. DI foreslår derfor Nørrebrogade som yderligere transitvej.

Endelig peger DI Transport på, at etableringen af miljøzoner i Danmark medfører store udgifter for transporterhvervet. DI har regnet sig frem til en samlet regning på 630 millioner kroner for branchen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.058