23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny Eimskip-rute over Hirtshals Havn

Det norske rederi CTG - Eimskip har i sommer opstartet en ny rute mellem Canada, Danmark og Rusland.

Det norske rederi CTG - Eimskip har i sommer opstartet en ny rute mellem Canada, Danmark og Rusland.





Ruten udgår fra Bay Roberts og St. Anthony i Canada og anløber Hirtshals Havn inden der sejles videre til St. Petersborg i Rusland. Godsgrundlaget for ruten er frosne rejer, både på paller og i containere.

Ruten besejles af de fire skibe M/V ”Langfoss”, M/V ”Polfoss”, M/V ”Dalfoss” og M/V ”Holmfoss”, der er de nyeste skibe i CTG – Eimskips flåde.

De 80 meter lange og 16 meter brede fryseskibe er udstyret med sideporte og har en lastkapaitet på 2.180 kubikmeter og en DWT på 2.500 tons.

- CTG – Eimskip har oprettet Canada-ruten for at servicere kunderne i rejesæsonen på Vestcanada. Ruten er hovedsageligt baseret på frosne rejer til St. Petersburg, men på rutens første 2 anløb i Hirtshals er en stor del af lasten blev losset i Hirtshals, fortæller Poul Thomsen fra Eimskip Faroe Ship.

De fire skibe forventes samlet set at anløbe Hirtshals 1-2 gange om måneden. Transporttiden fra Bay Roberts og St. Anthony til Hirtshals er ca. 7 døgn, og transporttiden fra Hirtshals til St. Petersborg er på ca. 2 døgn. Når skibene er losset i St. Petersburg laster de normalt til Nordeuropa inden de returnere til Canada.

På Hirtshals Havn anser man den nye linietrafik som bevis på Hirtshals Havns gunstige geografiske placering i forhold til godskorridorerne med destinationer i Baltikum, Europa og Nordatlanten. De logistiske fordele ved at benytte Hirtshals Havn som rutens indgang til Europa, forstærkes af at motorvej E39 har sit udgangspunkt på havnen i Hirtshals, hedder det i en pressemeddelelse fra den nordjyske havn.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094