23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Light-kampagne på skolerne

Chaufførerne hos Danske Fragtmænd underviser selv børn i trafiksikkerhed.

Chaufførerne hos Danske Fragtmænd underviser selv børn i trafiksikkerhed.





Danske Fragtmænd var i år for tredje gang medsponsor af kampagnen ”Trafiksikkerhed i Øjenhøjde” i samarbejde med DTL, Volvo, Falck, 3F og OK Benzin. Men selv om kampagnen er forbi for i år, har selskabet succes med, at Danske Fragtmænds egne chauffører har taget hånd om en ”Light-kampagne”.

Sponsorerne opdagede, at der var et behov hos de enkelte fragtmænd/chauffører for selv at komme ud og undervise børnene – typisk på deres egne børns skoler. Derfor fik de fremstillet skolesæt, som chaufførerne kan bruge i undervisningsøjemed.

Skolesættet indeholder en plast-vejbane, en legetøjslastbil og en børne-Playmobil-cyklist samt materiale til chauffør og lærer.

Fragtmand Carsten Brixen Jacobsen fra Knud B. Jacobsen & Søn i Hedensted er blandt dem, der har benyttet sig af muligheden for at hjælpe sønnikes skole:

- Omkring lastbilen var børnene meget aktive, men da vi kom hen til skolekittet blev de helt rolige og lyttede virkelig. De tre lærere var meget glade for undervisningen, for som de siger, så er det noget helt andet, når børnene oplever en lastbil i virkeligheden end når det kun er teori i klasselokalet.

Marketingdirektør Peter B. Jepsen er meget tilfreds med chaufførernes engagement:

- I en sag som trafiksikkerhed, kan du jo aldrig tvinge chauffører til at opføre sig på en bestemt måde, fordi når de sidder i bilen, ja så sidder de der alene og opfører sig som de selv synes er rigtigst. Når vi så oplever, at vores chauffører på eget initiativ gerne vil sætte fokus på trafiksikkerhed, så kan jeg ikke andet end at være stolt af dem.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063