23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Først fornøjelsen – så kommer arbejdet

Carina Christensen har afsluttet sin trafikale Danmarks-turné, hvor hun har været rundt i regionerne. Hun har med egne øjne set flaskehalsene i den danske infrastruktur, og hun har talt med de lokale om deres ønsker og behov.

Carina Christensen har afsluttet sin trafikale Danmarks-turné, hvor hun har været rundt i regionerne. Hun har med egne øjne set flaskehalsene i den danske infrastruktur, og hun har talt med de lokale om deres ønsker og behov.





Men køreturen rundt i det danske landskab er forbi. Nu begynder arbejdet for trafikministeren, der hidtil har været en meget forsigtig minister. Branchen kan ellers godt lide en lidt bramfri tone, men den må de kigge langt efter.

Carina Christensen har forståelse for transporterhvervenes vilkår, og hun ved, at Danmark flere steder er havnet i en regulær trafikprop.

Men hvad ministeren vil gøre ved det, holder hun – stort set - for sig selv. Det er såmænd taktisk klogt, at hun ikke har lovet noget hverken til højre eller til venstre, for ønskelisten er lige så lang som motorvejsnettet.

Indtil nu har ministerposten været en ren fornøjelsestur. Transportbranchen og det politiske Danmark venter derfor spændt på, hvordan den konservative trafikminister vil køre de kommende forhandlinger om investeringerne i den danske infrastruktur.

Al erfaring viser, at når det kommer til trafikinvesteringer, så trækker politikere i den lokale klubtrøje. Derfor skal Carina Christensen være benhård: Pengene skal bruges der, hvor behovet er størst og hvor vi kan få trafikken til at glide igen.

Lige nu spilder vi milliarder af kroner på at holde i motorvejskøer rundt omkring i landet – og det er bestemt ikke nogen fornøjelse – uanset om man er privatbilist eller skal have varerne kørt frem til tiden.

Inden længe får vi at se, om der er gods i Carina Christensen – eller om godset fortsat står i kø.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094