23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Renault til fjerntransport

Ny Magnumversion er blevet bedre og kører rigtig godt

Ny Magnumversion er blevet bedre og kører rigtig godt





Af Finn Bjerremand

Velkørende og meget førervenlig. Det er gloser som passer fint på den nye udgave af Renaults flagskib Magnum, der netop har fået en opdatering.

Det er blot to år siden, at Renault møblerede rundt i den daværende model og lancerede Vega som en særlig veludstyret version. Nu er der så kommet en kraftigere opdatering, hvor førerhuset er gjort større.

Når der er kommet en opdatering skyldes det ikke mindste den store mangel på kvalificerede chauffører, som presser vognmændene til at anskaffe moderne køretøjer. Har de ikke det, kan det ofte være svært at rekruttere nye medarbejdere.

Forøgelsen af førerhuset er sket ved at hæve taget og udnytte pladsen optimalt, så den indvendige ståhøjde nu er mere end 2,0 meter.

Udstyret omfatter også nye sæder, bedre køjer, nye skabe, bedre radioanlæg m.v.

En prøvekørsel af både en Magnum med 460 hk motor og en version med 500 hk i går i det østlige Frankrig efterlader kun gode indtryk.

Hele drivlinien med 13 liters motoren i Euro 5 udgaven og Optidriver gearkassen fra Volvo Powertrain AB kører til topkarakter. Magnum er lastvognen for vognmanden, der skal køre tværs gennem Europa med mange overnatninger. Der er god plads og gode forhold i Magnums førerhus.

Serien blev introduceret for cirka 17 år siden, men er på trods af den høje alder still going strong.

Læs mere i Danmarks Transport-Tidende nr 12 om oplevelserne med Magnum i Frankrig.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095