23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Net-butikker outsourcer logistik

Web-shops har fortsat fokus på outsourcing af logistik-funktioner

Netbutikkernes appetit på at outsource deres logistik- og forsyningskæde ser ikke ud til at være på retur. Tvært imod

Britiske Transport Intelligence har gennemførte en undersøgelse, hvor man har spurgt 71 ledere i 3-parts logistikudbyder (3PL) om deres indtryk af den den aktuelle situation på logistikmarkedet.

Af dem, der beskæftigede sig med e-handelslogistik, var de fleste respondenter overbeviste om, at onlineforhandlere vil outsource flere logistikfunktioner i løbet af de næste fem år. Denne tendens vil sandsynligvis være mere udbredt blandt multi-/omnichannel detailhandlere, og mindre fremtrædende blandt detailhandlende, der udelukkende sælger onlin.

Det skriver Transport Intelligence i en pressemeddelelse.

Svarene til TI’s undersøgelse, afspejler resultaterne fra en undersøgelse udførte af Ti i 2018, som også viste, at et klart flertal af respondenterne mente, at online-detailhandlere vil outsource flere funktioner i løbet af de næste fem år. Også den gang var var interessen for at outsource logistikfunktioner stærkest hos multi-/omnichannel-detailhandlere.

Men markedet har som bekendt gennemgået store omvæltninger i de senere år efter corona-pandemien og de voldsomme udfordringer i forsyningskæderne i 2021 og 2022.

Men det har medvirket til at forstærke webbutikkernes interesse for at outsource logistikken.

- Outsourcing af logistik-funktioner ses nu som en måde at differentiere driften på og opbygge modstandskraft. I betragtning af kompleksiteten af multi/omnichannel forsyningskæder, kan vi derfor se multi/omnichannel detailhandlere fortsætte med at bruge flere ressourcer på at optimere deres logistik., skriver Nia Hudson fra Transport Intelligence.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.174