I den seneste udgave af Xenetas maritime klimaindeks – Carbon Emission Index (CSI), der rangordner containerrederierne på trafikkerne mellem Fjernøsten og USA’s vestkysthavne – ender rederiet Matson som bundskraberen blandt de 14 rederier, der er med i indekset.
Matson udleder ifølge CEI fire gange mere CO2 end det grønneste rederi Hyundai Merchan...
Uheldig udvikling truer nærskibstrafikken i USA
Nye og større containerskibe belaster klimaet mindre – det udgør en risiko for feedertrafikkens fremtid.
De store containerskib som dette fra CMA CGM er afhængige af feederskibene, der kan klare den regionale transport. Foto: L.M. Lassen
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til SCMNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer