Krisen i Rødehavet har sendt Mærsk og konkurrenterne ud på en stor omvej syd om Afrika - isoleret set må det danske rederi indsætte 36 pct. ekstra kapacitet på ruterne mellem Asien og Europa for at håndtere de forlængede transporttider.
- Situationen i Rødehavet har øget udnyttelsen af vores flådekapacitet, men med vores nuværende tonnage&nb...
Mærsk topchef: Uroen i Rødehavet hjælper os kun kortvarigt
Effekten af Rødehavs-blokaden vil hjælpe Mærsk i 1. kvartal - men på længere sigt vil urolighederne efterlade den danske gigant med en anseelig ekstraregning, lyder det fra koncernchef Vincent Clerc
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/101121331.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4268&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2839&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=439&accessToken=3557ca67f71114260f0860eec559153294222783e6b86b44cd8cef06c58a67c7)
Mærsks topchef, Vincent Clerc, redegjorde for, hvordan situationen i Rødehavet påvirker Mærsk på kort og længere sigt, ved regnskabspræsentationen. Foto: Magnus Møller
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement