Når Femern-forbindelsen åbner, kan danske virksomheder se til, mens godstogene suser lige forbi næsen af dem og videre til Sverige. Der er nemlig ingen planer om en kombiterminal til omlæsning af gods på dansk jord.
Men det kan måske snart ændre sig. I hvert fald er Thomas Elm Kampmann, der er direktør for Køge Havn og Skandinavisk Transportcenter...
Han har kæmpet for det i 10 år - nu er han optimistisk
Der findes private investorer, der er klar til at oprette en dansk kombiterminal til Femern-forbindelsen, men projektet vil også kræve en statslig investering
Der er ikke plads på jernbanen til at sende Femern-tog forbi den nuværende kombiterminal i Høje Taastrup. Foto: Hjalte Josefsen
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement