En ny markedsundersøgelse fra det tyske analyseinstitut NIM og NIQ viser, at tyske forbrugere begynder at se mere positivt på økonomien og deres egne indtægter. Det skaber håb om en vending i Europas største økonomi – en udvikling, der kan få stor betydning for Danmark, som har Tyskland som sin største eksportdestination.
Det samlede forbrugerklim...
Tysk forbrugertillid stiger – kan give medvind til dansk eksport
Forbedrede økonomiske og indkomstforventninger giver forsigtig optimisme i Tyskland, men forbrugerne holder stadig igen med at bruge penge.

Gryende optimisme i Tyskland kan blive godt nyt for danske virksomheder – især inden for industri, transport og fødevareeksport, hvor Tyskland er en af de vigtigste aftagere. (foto: Colourbox)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement