23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Et lovende forsøg risikerer at gå i stå

Dobbelttrailere kan spare både CO2 og penge – men kun hvis rammerne ændres. Tre konkrete løsninger kan sætte fart på udviklingen, før muligheden for alvor tabes

Efter snart to år med forsøg på de danske veje står dobbelttrailervogntog på op til 34 meter stadig og tripper i kulissen. De tunge vogntog kan levere markante CO2-besparelser og effektivisere transporten – men politiske rammer og høje etableringsomkostninger bremser udbredelsen.

I dag er det kun tilladt at køre dobbelttrailere på strækningen Aarhus–Høje Taastrup–Øresund. Hvis en vognmand - eller en andet virksomhed - vil have adgang fra egen adresse, kræver det screening og projektering til en pris på 50.000 kroner plus store anlægsudgifter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094