Nuludledning fra bybusser i 2030 og 90 procent lavere udledning fra lastbiler i 2040.
Sådan lyder det forslag, som Europa-Kommissionen i dag har foreslået som nye og ambitiøse udledningsmål for nye tunge køretøjer.
Forslaget vil være et skridt i den rigtige retning for energiomstillingen, da det vil mindske efterspørgslen på fossile brændstoff...
Europa-Kommissionen kræver renere lastbiler - men forbyder ikke diesel
- Vi er ikke afvisende over for forslaget; men vi sætter en meget tyk streg under, at det kræver at man gør rammevilkårene for transportsektorens grønne omstilling bedre, siger Dansk Erhverv i en kommentar
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/57315380.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=3000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2000&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=781f0481c618317f53e1b07db3644bf20207be25ddde793e793cda493fb4546e)
Fremtiden for den tunge transport i Europa er elektrisk; men EU-Kommissionen har valgt, at overgangen skal ske uden et decideret forbud mod diesel-lastbiler. (foto: Daimler AG)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement