23948sdkhjf

Vi har forandret os – og vi glæder os til at vise jer vores nye sider

Avisen Transport Tidende bliver 1. januar 2022 til magasinet Transport Today.

Når vi fortæller, at vi producerer et fagblad, der udkommer som avisformat, giver det næsten altid anledning til flere spørgsmål end afklaring. For netop dét er ikke så lidt af en sjældenhed efterhånden. Store aviser som eksempelvis Jyllands-Posten, Børsen eller Berlingske trykkes fortsat på papir. Men det er blevet et særsyn, at et fagblad udkommer som avis – med hvad der hører til af knitrende avispapir og tryksværte på fingerspidserne.

Og nu bliver det endnu sjældnere.

For verden forandrer sig, og det gør Transport Tidende også. Vi skifter navn til Transport Today med nyt look på mere bæredygtigt papir i magasinformat.

Langt lys på spedition, logistik og transport

Indeni forandrer vi os også. Transport Today bliver – med 6 udgivelser om året - ikke et traditionelt nyhedsmedie. Over minimum 72 sider finder man som læser fremover udelukkende egenproducerede, langtidsholdbare og informative artikler, portrætter, features og reportager om godstransport og logistik, som tåler at blive læst mere end én gang.

De redaktionelle hovedkræfter vil fortsat være journalisterne Anders P. Gajhede og Lars Myrup Lassen, der samlet i rygsækken har næsten 30 års erfaring med transport- og logistik-journalistik.

Daglige nyheder online

Transport Today giver dog ikke slip på de aktuelle nyheder. Vi vil fortsat levere nyt fra godstransportens og logistikkens verden på alle hverdage online. Vi vil også fortsat udsende interessante og lærerige podcasts.

Den redaktionelle kurs fortsætter

Transport Today kommer – ligesom Transport Tidende – til fortsat at være det erhvervsvenlige transport- og logistikmedie, der tror på, at bedst mulige rammevilkår for det private erhvervsliv skaber grundlaget for velfærdssamfundet.

Skibe sejler smidigst og lastbilhjulene ruller hurtigst, når danske transport-, logistik- og speditionsvirksomheder er underlagt de mest optimale politiske rammevilkår til at gøre sig gældende på grænseoverskridende markeder med international konkurrence.

Får danskerne ikke importeret varer til hylderne i supermarkedet, materialer til byggesektoren, halvfabrikata og råmaterialer til produktionsvirksomhederne og reservedele til det lokale værksted, kan samfundshjulene ikke køre rundt. De går også i stå, hvis ikke danske produktions- og servicevirksomheder kan eksportere deres varer og tjenester.

Det offentlige og det private er hinandens forudsætninger. Men skabes der ikke arbejdspladser og skatteindtægter, er der ingen penge at drive velfærdssamfund for. Det er indlysende i al sin banalitet, og det er (fortsat) Transport Todays ståsted.

Transport Today er et frit og uafhængigt journalistisk medie med vandtætte skodder mellem det redaktionelle og kommercielle. Som læser og annoncør kan man være helt sikker på, at artiklerne i Transport Today er udvalgt og prioriteret efter journalistiske kriterier og principper. Vi ved, at vores kvalitetsbevidste læsere og annoncører ikke vil tage sig til takke med mindre.

Vi glæder os til, at vi ses i det nye år – og at vise os frem fra helt nye sider.

Venlige hilsner, god jul og godt nytår,

- Anders P. Gajhede og Lars Myrup Lassen, Transport Today

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141