23948sdkhjf

Schweizere får flyvende start på 2021

Logistik-sværvægter øger omsætningen med 35 procent.

Logistikgiganten Kuehne + Nagel har fået en start på året, som vist kun de mest sortsynede aktionærer kan være utilfreds med.

Det schweiziske selskab løftede nettoomsætningen med intet mindre end 35 procent - mod samme periode i corona-året 2020 – til 13,3 mia. CHF (schweizerfranc). EBIT blev mere end fordoblet til 1 mia. CHF.

- I år oplever vi en særligt høj forbrugerefterspørgsel kombineret med usikkerhed i forsyningskæden, lyder det fra Detlef Trefzger, administrerende direktør i Kuehne + Nagel International AG.

- Takket være vores medarbejderes utrættelige indsats, en vellykket implementeret strategi og vores agile logistikløsninger har vi igen opfyldt vores kunders øgede servicekrav i et udfordrende markedsmiljø. Vi forventer, at efterspørgslen vil forblive stærk og ser med tillid frem til at fortsætte den positive udvikling.

Succesfuld integration af Apex

Fordelt på forretningsområder formåede K + N’s søfragt-enhed Sea Logistics at øge mængden af transporterede tyve fods standard containere (TEU) med 3 procent til cirka 2,2 mio. Forretningsenhedens nettoomsætning landede på 5,2 mia. CHF.

Inden for luftfragt kan Air Logistics om en betydelig volumenvækst i årets første seks måneder på trods af globale kapacitetsbegrænsninger. Transportløsninger til pharma og e-handel var særligt efterspurgte. Fra maj og frem har konsolideringen af Apex også bidraget til det samlede resultat. Virksomheden er en af Asiens førende speditører, især på den transpacifiske handelsrute. Luftfragtvolumen steg i første halvår med 44 procent til 988.000 tons. Nettoomsætningen landede på 4 mia. CHF.

Inden for vejgodstransport formåede forretningsenheden Road Logistics at præstere en nettoomsætning på 1,8 mia. CHF, mens EBIT endte på 54 mio. CHF.

Joerg Wolle, bestyrelsesformand i Kuehne + Nagel International AG:

- Kuehne + Nagel afsluttede andet kvartal af 2021 med et absolut rekordresultat. Dette afspejler den strategiske kurs, vi har sat og de initiativer, vi har taget i de seneste år, samt vores tidlige og succesrige jagt på digitalt lederskab. I disse særlige tider står vores virksomhed for iværksættervision og for et stærkt motiveret team. Sidst, men ikke mindst betaler den målrettede udvidelse af vores positioner i Asien sig i stigende grad, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141