23948sdkhjf

Innovativ banetransport mellem Hamborg og Østrig

Nyt koncept tillader, at 20-fods containere læsses i bulk-vogne til eksport.

Et nyt koncept udviklet af ILG Innovative Logistics Group på vegne af Logistik Service GmbH (LogServ) tillader, at 20 fods containere læsses i bulk-vogne til eksport. Beholderne er fyldt med stålprodukter, for eksempel spoler og tunge plader med destination i Kina eller Sydafrika.

I alt 68 containere transporteres via denne jernbanetjeneste, der kører en gang om ugen mellem Linz og Hamborg. Efter aflæsning af stålprodukterne ved EUROKOMBI-terminalen læsses toget derefter med malm til Voestalpines stålafdeling ved bulkgods-terminalen HANSAPORT, som har sin egen jernbaneterminal med 15 spor til håndtering af bloktogtrafik.

Den innovative og bæredygtige løsning til transport af containere i bulk-vogne genererer synergieffekter og forhindrer tomme kørsler, lyder det fra Christian Janecek, administrerende direktør i Logistik Service GmbH:

- Denne transport tjener flere mål: Miljøvenlig og omkostningseffektiv jernbanetransport, høj effektivitet takket være planlagt containerhåndtering med sø-havnen og sidst, men ikke mindst risikospredning langs hele Voestalpine-forsyningskæden.

- Siden begyndelsen af arbejdet med containere har havnen i Hamborg været den vigtigste partner i containerhåndtering for den østrigske økonomi. Vi er meget glade for, at Voestalpine holder denne tradition levende ved at håndtere sin import og eksport via Hamburgs havn siden 2019. ILG’s innovative koncept har bevist sin værdi ved at spare ressourcer: Det bruger den allerede eksisterende transportkapacitet, siger Alexander Till, leder af Hamburgs repræsentationskontor i Wien.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141