23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Trængsel får stålgrossist op på pedalerne

Trængslen i København får Lemvigh-Müller til at at indsætte batteridrevet budcykel.

Stålgrossisten Lemvigh-Müller beskriver jagten på ledige parkeringspladser i København, som at lede efter en enhjørning. Derfor for er der også masser af spildtid, når stålgrossistens medarbejdere skal levere varer til byggepladser inde i København.

Det er baggrundenfor, at stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller nu har indsat en budcykel med batteri og el-motor, der skal gøre det lettere at parkere, når virksomhedens bygge og anlæg-team, skal servicere københavnske byggepladser med bl.a. værktøj, værnemidler, maskiner, el- og vvs-artikler.

Sparer tid og CO2

- Ladcyklen er en lavpraktisk løsning på den københavnske parkeringsudfordring. Vi kommer typisk forbi 4-6 byggepladser i løbet af en arbejdsdag, så der kan være meget spildtid med at finde en ledig p-plads – og også med køkørsel, når man skal videre. Samtidig passer det ind i vores bæredygtighedsstrategi, hvor vi blandt andet har fokus på at minimere CO2-aftrykket fra vores transport, fortæller Maria Steen, Director of Sales med ansvar for Bygge & Anlæg, Lemvigh-Müller.

I forvejen bliver en del af Lemvigh-Müllers vareleveringer i samarbejde med GLS kørt ud med enten el-cykel eller -varebil. 53 procent af de såkaldte ekspresleveringer fra grossistens håndværkerbutik i København kører på el, og der er fokus på løbende at øge andelen – også i resten af Danmark.

Ikke tunge leveringer

Ekspresleveringerne kan være alt fra værktøj til el- og vvs-artikler, som håndværkerne pludselig mangler i løbet af arbejdsdagen. Stål er til gengæld anderledes tungt at levere, så her er tilgangen til at reducere CO2 fra transporten en lidt anden, fortæller Maria Steen og siger:

- Ser man på vores stålleverancer, så kræver det meget tunge lastbiler, og her er teknologien indenfor el-lastbiler endnu ikke så langt, at vi lige kan skifte. Til gengæld har vi fokus på at reducere antallet af kørte kilometer og har i samarbejde med vores kunder indført færre ugentlige leveringsdage. På den måde har vi siden 1. januar 2022 foreløbig sparet 180.000 kørte kilometer på vores stålleverancer i Danmark.

/Smir 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|