23948sdkhjf

18 AGV-ladere i drift i Altenwerder

HHLA-ladestationerne forsyner køretøjerne med elekstricitet genereret af vedvarende energi.

I august blev den endelige ladestation til de elektrificerede Automatic Guided Vehicles (AGV) godkendt på HHLA’s Container Terminal Altenwerder (CTA), og sat i regulær drift.

Det betyder, at der nu er 18 elektriske ladestandere til rådighed til opladning af de automatisk drevne AGV'er, der transporterer containere mellem kajkanten og containerbloklageret hos CTA. Hurtigladestationerne, der hver er anbragt i en 20 fods container, er fordelt langs AGV-området i grupper i begge ender og i midten af området.

Ladestationerne forsyner AGV'erne med elektricitet genereret af vedvarende energi. På cirka 1,5 time er AGV'erne fuldt opladet, og en batteriopladning er tilstrækkelig til en dags drift. Afhængigt af ladestatus kører AGV'erne automatisk til ladestationerne, og ladeprocessen er også fuldautomatisk.

Den tidligere dieseldrevne AGV-flåde vil være fuldstændig ombygget til lithium-ion batteridrift i 2023. Mere end 85 procent af AGV'erne er allerede batteridrevne. 11 flere batterikøretøjer vil slutte sig til flåden på CTA næste år.

Batteri-AGV'erne og de elektriske ladestationer ved Container Terminal Altenwerder er et yderligere skridt i implementeringen af HHLA's "Balanced Logistics" bæredygtighedsstrategi, som har til formål at halvere CO2-udledningen inden 2030 og opnå klimaneutralitet i hele koncernen inden 2040.

/anga.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172