23948sdkhjf

Rokade i Hamborgs havneadministration

Mathias Schulz tager over som kommunikationschef, og Ralf Johanning er ny pressetalsmand.

Bengt van Beuningen, chef for kommunikation og information hos Port of Hamburg Marketing, forlader med udgangen af august 2022 stillingen.

Van Beuningen begyndte at arbejde for selskabets forgænger HHVW Sales Promotion and Advertising i 1999. Lige siden har han med succes ledet kommunikationsindsatsen for Tysklands største universelle havn til gavn for omkring 280 medlemsvirksomheder i havne-/transportindustrien, Hamborg Havn og Hamborg By. Gennem presseaktiviteter, Port of Hamburg Magazine og andre kommunikationsmidler og -kanaler har Bengt van Beuningen og hans kolleger på holdet med succes positioneret Port of Hamburg-brandet i Tyskland og internationalt som et bæredygtigt og digitalt fuldt udstyret havne- og logistikcenter.

- Godt teamwork og engageret samarbejde med medlemsvirksomheder, medier og institutioner har været grundlaget for vores succes, siger Bengt van Beuningen.

- At løbende producere kommunikations- og marketingarbejde for en verdenshavn som Hamborg gennem rigtig mange år var kun muligt i tæt samråd med vores medlemmer og alle de partnere, der udgør Hamborg Havns maritime netværk. Min særlige tak går til alle mine kolleger i Port of Hamburg Marketing, og til alle vores partnere for vores evne indtil nu til at overvinde krisen forårsaget af pandemien og komme stærkere ud af den.

Administrerende direktør i Port of Hamburg, Axel Mattern:

- Vores succesfulde reklame-, presse- og PR-arbejde gennem den imponerende periode på over to årtier er uvægerligt forbundet med navnet Bengt van Beuningen. Han arbejdede med et enormt engagement for foreningen. Også på vegne af dets konstituerende organer vil jeg udtrykke min tak for alt hans fremragende arbejde. Jeg ønsker Bengt van Beuningen alt det bedste. Jeg er glad for, at han som freelance kommunikationskonsulent fortsat vil stille sin enorme ekspertise og talrige kontakter i tyske og internationale medier til rådighed for havne- og logistiksektoren. Med ændringerne, der foretages i tæt koordinering med vores forenings organer, positionerer vi Port of Hamburg Marketing ekstremt godt og føler os optimalt rustet til at møde den umiddelbare fremtids udfordringer.

Ralf Johanning efterfølger nu Bengt van Beuningen som pressetalsmand fra september 2022, mens Mathias Schulz siden oktober 2021 har været ansvarlig for området Digital & Live/Social Media og Moving Images, Trade Fairs and Events. Fra september og frem skal han lede hele kommunikationsafdelingen. Jochen Wischhusen er ansvarlig for HHM’s web-tilstedeværelse, og al teknologi til IT, studiet, videoer og post-produktion af levende billeder.

/anga.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.171