23948sdkhjf

Finnlines modtager det andet hybride ro-ro-skib

Nybygningen indsættes på Finnlines' Biscay-rute, hvor søsterskibet Finneco I allerede sejler.

Det kinesiske skibsværft China Merchants Jinling Shipyard (Jiangsu) leverede 30. maj det andet af tre hybride ro-ro-skibe til Finnlines.

Det første fartøj, Finneco I, blev leveret den 28. april 2022. Det tredje fartøj, Finneco III, bliver leveret i begyndelsen af juni 2022.

Alle tre fartøjer vil sejle under finsk flag og indsættes i Finnlines' Østersø-, Nordsø- og Biscay-trafik.

Finnlines oplyser, at nybygningsprogrammet har en værdi på 500 millioner euro. Ud over de tre hybride ro-ro-skibe omfatter nybygningsprogrammet også to miljøvenlige Superstar ro-pax-fartøjer, der er planlagt til at blive leveret i 2023.

Mere kapacitet til fragt

Skibet er 238 meter langt med en lastkapacitet på 5.800 lanemeter. Som følge heraf kan skibet fragte 400 trailere pr. rejse. Sammenlignet med de største skibe i dagens Finnlines-flåde, vil lastkapaciteten for de hybride nybygninger stige med næsten 40 pct.

Ifølge Finnlines skal effektive lastnings- og losningsoperationer sikres ved at arrangere hækramper, interne ramper og hejsbare vogndæk. Samtidig vil skibene være ekstremt fleksible – et hejsbart dæk gør det muligt at laste enhver form for rullende gods op til 7 meter.

Visse områder på lastdæk er dedikeret til ilægning af papirruller.

Fartøjet vil have den højeste finsk/svenske isklasse.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Ekspresleverandør har vokseværk
Østjysk virksomhed leverer intern logistik til rumænsk møbelfabrik
Putin vil hjælpe Kina med arktiske handelsruter
DTL: Finanslovsforslag er historisk dyrt for transportsektoren
Usikre forsyningskæder: Fødevaregrossist dropper Kina
På fem uger skiftede Jysk hele IT-systemet på tre kæmpelagre

Send til en kollega

0.735