23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Amazon bestiller 1000 gasdrevne Iveco S-Way-lastvogne

Lastvognsproducenten Iveco skal levere 1.064 CNG-drevne S-WAY-lastbiler til Amazon.

Lastvognsproducenten Iveco har produceret gasdrevne køretøjer i årtier. Nu har nethandelsmastodonten Amazon bestilt 1.064 gasdrevne Iveco S-Way CNG lastvogne. De første 216 enheder er allerede blevet leveret.

Det skriver Iveco i en pressemeddelelse.

S-Way CNG kører på komprimeret naturgas, der er det mindst forurenende fossile brændstof. Dertil kommer at naturgas også udleder lidt mindre CO2.

, en pioner inden for kommercialisering og fremstilling af køretøjer drevet af alternative brændstoffer, annoncerede i dag en vigtig udvikling i sit kommercielle forhold til Amazon.

De gasdrevne lastvogne skal drives af Amazons partnere i Europa. Leverancen af de resterende 848 enheder vil starte i midten af 2022.

620 kilometer

De 1.064 lastbiler kører med den seneste FPT Industrial Cursor 13 Natural Gas-motorer og er udstyret med 1052-liters CNG-tanke, den største tilgængelige, med forventning om, at de vil give en imponerende rækkevidde på 620 km (ca. 385 miles) mellem tankning. De 848 bestilte enheder til levering i 2022 vil også indeholde Iveco Driver Pal, mærkets banebrydende ledsager til Amazon Alexa-funktioner.

Gerrit Marx, administrerende direktør for Iveco Group, siger:

- Vi har været banebrydende inden for fremdriftsteknologi i 25 år og udviklet løsninger, der giver operatørerne mulighed for at foretage betydelige reduktioner i emissionerne lige nu. Samarbejde med globale ledere som Amazon er et bevis på vores innovative produkters robuste kapacitet og vores urokkelige engagement i branchens mål om at dekarbonisere transport inden 2050. Iveco Group vil fortsat gå forrest inden for forbrændingsmotorer, der kører på vedvarende brændstoffer, den eneste levedygtige løsning, der allerede er tilgængelig i stor skala på markedet for at reducere emissionerne. Lad os ikke glemme, at en CNG-lastbil drevet af bio-metan kan reducere CO2-udledningen med op til 95 procent  fra en godt til hjul CO2-målemetode, der effektivt bidrager til dekarboniseringsprocessen.   /Smir

BREAKING
{{ article.headline }}
0.163|instance-web01