Mærsk handler ind i tech-industrien
Mærsk foretager endnu et skridt ind i e-handelsbranchen med sit første tech-opkøb.
Onsdag annoncerede A.P. Møller-Mærsk købet af HUUB, en portugisisk cloud-baseret logistik startup virksomhed, der har specialiseret sig i teknologiske løsninger til B2C-lagring til modeindustrien. Opkøbet er Mærsks tredje i år inden for e-handelslogistik.
- HUUB passer perfekt til Mærsk, et nysgerrigt team med inspirerende grundlæggere. Med HUUB erhverver vi kapaciteter og talent i verdensklasse, der gør det muligt for os i høj grad at accelerere udviklingen af vores omni-channel tilbud. Dette vil gøre det meget lettere for vores kunder at fokusere på deres kerneforretning med at producere og sælge varer og hurtigt bringe dem til slutforbrugerne, siger Vincent Clerc, administrerende direktør for Ocean & Logistics i Mærsk-koncernen.
Når HUUB’s teknologi er integreret i Mærsks eksisterende løsninger, får kunderne fuldt integrerede Maersk E-commerce Logistics-produkter med moderne brugervenlige kunde- og partnerinterfaces, lyder det.
- Siden dag ét har HUUB haft to hovedformål: disruption og skala. Disruption for at have kapacitet - og mod - til at sige, at en industri med mange milliarder dollars har brug for en digital revolution og for at forestille sig og skabe en revolutionær forsyningskædeplatform og økosystem. Derudover er der skalaen, der tillader disruption og fodrer den med de mængder, der kan gøre en forskel. For HUUB repræsenterer denne fælles sti, der nu starter med Mærsk, begge dele. For det første validering af vores disruption-vision og -produkt. Og for det andet har Mærsk den skala, der gør det muligt for vores platform at betjene fantastiske kunder og lede e-handelslogistikmarkedet, siger Tiago Paiva, administrerende direktør i HUUB. /anga.