23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye forretningsmuligheder med fast Femern-forbindelse

Den kommende Femern Bælt tunnel vil både skabe nye muligheder for forretningslivet og nye arbejdspladser. Det mener et stort flertal i både Danmark og Nordtyskland ifølge en ny meningsmåling fra Epinion.

Den kommende Femern Bælt tunnel vil både skabe nye muligheder for forretningslivet og nye arbejdspladser. Det mener et stort flertal i både Danmark og Nordtyskland ifølge en ny meningsmåling fra Epinion.





I begge lande mener tre ud af fire, at en fast forbindelse vil give virksomhederne gode forretningsmuligheder for Danmark og Tyskland.

Især i Tyskland har stigningen i de positive forventninger været tydelig i de senere år. For fem år siden var 56 pct. af tyskerne enige i, at den faste forbindelse vil give nye forretningsmuligheder, mens andelen i 2014 er oppe på 75 pct. Det er det samme som i Danmark, hvor forventningerne har ligget på et forholdsvis højt niveau i alle årene, siden målingerne begyndte i 2009.

Også når det gælder befolkningernes holdning til spørgsmålet om Femern tunnelens indvirkning på antallet af arbejdspladser i regionen ses en stigende tendens i begge lande.

79 pct. af danskerne mener, at den faste forbindelse vil give flere arbejdspladser – i 2009 var andelen på 67 pct. I Tyskland mener 65 pct. af befolkningen at der vil komme flere arbejdspladser med en fast forbindelse – i 2009 var andelen 48 pct.

-Femern tunnelen skal styrke rammebetingelserne for vækst og jobskabelse i denne del af Europa - både under selve byggeriet og når forbindelsen tages i brug. Derfor er det opmuntrende, når befolkningerne i begge lande i stigende grad tror på de muligheder, som den faste forbindelse vitterlig vil give. Det er godt at der er store forventninger til vores projekt, siger administrerende direktør i Femern A/S, Claus F. Baunkjær.

Undersøgelsen blev udarbejdet af analysevirksomheden Epinion i perioden fra 1. marts til 30. marts 2014 på vegne af Femern A/S.

I begge lande er besvarelserne vægtet for at sikre en repræsentativ fordeling på køn, alder og uddannelsesmæssig baggrund. Kun borgere over 18 år har indgået i undersøgelsen.

/mb
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094