23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Robert Uggla slår et slag for slæbebådene

De store containerrederier bør se på udgifterne til slæbebåde i et større perspektiv og medregne de besparelser, det giver at få en optimal service.

De store containerrederier bør se på udgifterne til slæbebåde i et større perspektiv og medregne de besparelser, det giver at få en optimal service.





Det mener Robert Uggla, administrerende direktør for A.P. Møller - Mærsks bjærgnings- og slæbebådsforretning Svitzer, skriver shippingavisen Lloyd's List.

Omkostningsbesparelserne ved hurtigere ekspeditionstider i havnene kan potentielt kompensere for omkostningerne, og rederierne bør derfor ikke alene se servicen som en øget udgift.

Eksempelvis kan 30 minutter sparet i havnen hjælpe, så containerskibet ikke behøver at sejle hurtigere og bruge ekstra brændstof på det det næste ben for at leve op til tidsplanen.

mb
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094