23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Damco gik seks procent frem

A.P. Møller-Mærsk-gruppens speditions- og logistikselskab Damco opnåede markant fremgang i volumener på luftfragt og supply chain management i første kvartal.

A.P. Møller-Mærsk-gruppens speditions- og logistikselskab Damco opnåede markant fremgang i volumener på luftfragt og supply chain management i første kvartal.





Med en vækst i volumenerne på 15 procent på luftfragt og 10 procent i supply chain management formåede Damco at overgå markedsudviklingen i begge segmenter.

Nettoomsætningen blev øget med seks procent til 773 mio. USD set i forhold til første kvartal 2012.

EBIT på 9 mio. USD lå dog noget under driftsresultat for af- og nedskrivninger i første kvartal 2012, der lå på 13 mio. USD.

Den markante fremgang i luftfragtsvolumenerne på 15 procent skyldes delvist købet af PacNet (Pacific Network Global Logistics) i fjerde kvartal 2012.

Fragtvolumenerne til søs blev i første kvartal i år øget med én procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Væksten i supply chain forretningen på 10 procent skyldes især tilgangen af nye kunder, samt en kraftig volumenvækst i perioden op til det kinesiske nytår.

Vækstkurs

- Samlet set har vores resultater i 1. kvartal været tilfredsstillende, med solid vækst i de fleste produkter, mens den underliggende handel kun er lidt under 2012-niveau. I 1. kvartal har vi foretaget betydelige investeringer for at tilpasse vores forretningsmodel – i lyset af den skiftende marked – for at gøre den mere skalerbar og muliggøre yderligere vækst og resultatfremgang i de kommende år. Vi vil fortsætte med at foretage investeringer i de kommende kvartaler, selvom der vil påvirke vores rapporterede resultater. I dette kvartal har vi også afsluttet flytningen af vores hovedkvarter, gjort meget gode fremskridt i lancering af vores nye Unity globale IT-platform og har med succes integreret PacNet købet, udtaler adm. direktør Rolf Habben-Jansen, Damco, der slutter:

- I 2013 kommer vi til, at tage nogle vigtige skridt fremad for at forenkle vores forretning og yderligere øge effektiviteten af vores aktiviteter. Vi planlægger også, at investere i udvidelsen af vores geografiske fodaftryk, da vi ønsker at være der, hvor vores kunder har brug for os i fremtiden. Det betyder, at vi skal udvide vores netværk fra omkring 350-600 kontorer i løbet af de næste tre år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109