23948sdkhjf

Maersk Line var ramt af falske bookninger

Det var et stort antal fantom bookinger - containeren der er bestilt plads til, men som ikke dukker op - der i marts fik Maersk Line til at indførte et øjeblikkeligt stop for bestilling af transporter fra Europa til Asien.

Det var et stort antal fantom bookinger - containeren der er bestilt plads til, men som ikke dukker op - der i marts fik Maersk Line til at indførte et øjeblikkeligt stop for bestilling af transporter fra Europa til Asien.



- Det viste sig, at vi havde mange fantombookinger, hvor afskibere og speditører havde booket samme last hos tre-fire forskellige rederier, siger Lars Jensen, Vice President i Maersk Line med ansvar for Asien-Europa, til nyhedsbureauet Reuters.

- Vi havde regnet med, at de bookinger, vi havde, var reelle bestillinger. Det var langt de fleste også, men der var også mange, der ikke var, siger Lars Jensen.

For 10 dage siden begyndte Maersk Line igen at tage imod bookinger på ruterne mellem Europa og Asien. Ifølge Lars Jensen er omfanget af containertransporterne på ruterne nu igen på et normalt niveau.

Som en konsekvens af problemerne i marts overvejer Maersk Line nu, om man skal indføre et no-show gebyr på ruterne mellem Europa og Asien.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078