Knap 47.000 besøgte BedrijfsautoRAI
Den store hollandske transportmesse for erhvervskøretøjer viste livskraft efter fem år i vinterhi.
Selv om udstillerne - som på andre europæiske transportmesser efter finanskrisen - havde barberet de kulørte lamper og andre udstillingsudgifter mærkbart på BedrijfsautoRAI2012, så var der 46,690 besøgende, der lagde vejen forbi den fire dage lange transportmesse.
BedrijfsautoRAI, der sluttede forrige lørdag, er afløseren for The European Road Transport Show - forkortet til TERTS - der blev afholdt sidste gang i 2007.
Navneforandringen fra det internationalt klingende TERTS til det hollandske BedrijfsautoRAI antyder, at messen har skiftet fokus til hjemmemarkedet. En udvikling som var tydelig, da Transport-Tidende gæstede messe på åbningsdagen.
Men udstillerne er ifølge messecenteret RAI klart tilfredse med transportmessen.
- Vi var spændt på, hvad BedrijfsautoRAI ville bringe og vi kan nu konkludere, at den har været en succes på alle måder, udtaler lederen af lastbilproducenten DAF's marketingsafdeling, Peter Koppen.
- Der var stor interesse for vores nye Euro 6 motor, der blev lanceret over for offentligheden for første gang, samt for ores ATe-modeller. Fra første dag har vi budt mange virksomhedsledere velkommen på vores stand og med 'Drivers Day' på messens sidste dag fik vi en sædeles positiv afslutning, siger Koppen.
Flere udstillere fremhæver netop den 'gode kvalitet' af de besøgende på messen.
BedrijfsautoRAI afholdes igen i april 2014.