Renault skaber samlet nordisk organisation
Hovedkvarter: Renault Trucks samler sine aktiviteter i Brøndby.
Af Finn Bjerremand
Renault Trucks Nordic er navnet på en ny nordisk organisation, der fremover skal repræsentere lastvognsmærket i de nordiske lande.
Den nye organisation har hovedkvarter i Brøndby, men vil dog stadig have såkaldte backofficies i de forskellige lande.
Et af målene med den nye organisation har været at decentralisere mange af de opgaver, som tidligere lå i hovedkvarteret og i stedet flytte dem ud i såkaldte Hubs i lokalregionerne. Med etableringen af en ny nordisk organisation er der også sket flere nyansættelser.
- Ideen med de såkaldte Hubs er at komme tættere på kunderne. Med lokalt kendskab løses mange opgaver bedre, siger direktør Mogens Nielsen.
Han forventer også en regional synergieffekt, idet videndeling bliver et nøgleord i den nye organisation. Samtidig vil der også ske sammenlægninger af forskellige arbejdsopgaver.
Nye cheferMed etableringen af den nye fælles nordiske organisation er der blevet ansat både en nordisk salgschef og en nordisk produktchef.
Den nye salgschef er Mats Nilsson, der er 40 år og som kommer fra stilling som regional Sales Manager hos Renault Trucks Europe.
Den nye produktchef er Robert Dinesen, der er 45 år og som senest har været ansat som projektkoordinator hos Mercedes-Benz Danmark og Sverige.