23948sdkhjf

En avis i bevægelse

Stilstand er lig med tilbageskridt. Det gælder i transportbranchen, hvor det handler om at komme frem med varerne til tiden. Det gælder for de erhverv, der er tilknyttet transportbranchen, og det gælder også for os her i Danmarks Transport-Tidende.

Stilstand er lig med tilbageskridt. Det gælder i transportbranchen, hvor det handler om at komme frem med varerne til tiden. Det gælder for de erhverv, der er tilknyttet transportbranchen, og det gælder også for os her i Danmarks Transport-Tidende.



Af Gwyn Nissen

Nu er avislæsere – undskyld udtrykket - meget konservative og man skal tænke sig om to gange, før man laver om på folks avis. For tænk hvis læseren ikke længere kan finde rundt i avisen, endsige genkende den.

Jeg har ikke et sekund været i tvivl om, at vi godt kan lave om på Danmarks Transport-Tidende og samtidig gøre det både lettere og bedre for læserne at orientere sig. Vi vil både køre oppe foran og berette om det, der venter branchen, og andre gange kører vi bagest for at samle op på det, der er sket.

Men vigtigst af alt, så vil vi altid være i bevægelse.

I første omgang har vi taget nænsomt fat i avisens design. Mange af de lange artikler er brudt op i mindre enheder. Det er lidt lige som et godt måltid. Det er godt med gryderet, men det er mere spændende at gå på opdagelse i en spændende tallerkenanretning. Det pirrer til appetitten. Mange af vores artikler bliver i fremtiden serveret med en hovedhistorie, nogle sidehistorier og faktabokse. Det giver et godt overblik over historierne.

Men hvad så med indholdet – er det det samme? Ja og nej. Der sidder stadig nogle af landets bedste og mest engagerede transportjournalister bag skærmen, Finn Bjerremand og Lars Lassen. Og i fremtiden vil jeg også byde ind som bladets nye redaktør.

Så vi vil stadig orientere bredt fra transportsektoren – til lands, til vands og i luften. Men også med nye indfaldsvinkler, blandt andet om ledelse. For transport handler mindst lige så meget om mennesker og ledelse, som det gør om materiel og hestekræfter.

I dette nummer kan du således læse om et af dansk transports flagskibe, DSV, der har erkendt nødvendigheden af at have fokus på HR.

Er der noget nyt i det, tænker du måske? For DSV er det, for andre transportvirksomheder måske også. Men der er sikkert mange, der i en tid, hvor det er svært at fastholde og tiltrække den nødvendige arbejdskraft, arbejder aktivt med personaleledelse.

Derfor efterlyser vi også andre virksomheders gode tiltag, som kan inspirere hele branchen. For godt nok er mange af jer konkurrenter, men i er også kolleger og jo flere, der er inde i en positiv udvikling, desto bedre har branchen det samlet.

Det er jo ikke uden grund, at der rundt omkring findes erfa-grupper – også i transportbranchen. Den videndeling vil vi gerne bidrage til i branchen.

Og nu vi er ved dialogen, så er vi glade for alle de reaktioner vi kan få. I dag, i morgen og ud i fremtiden. Vi vil gerne være tættere på vores læsere. Det gælder såvel journalistikken som den direkte kontakt. Tøv derfor ikke med at sende Dine reaktioner - ring eller skriv.

I dag løfter vi sløret for en flig af de ændringer, som du vil møde i den kommende tid. Og du vil hen ad vejen også opdage ændringer i Dansk Transport Forlags øvrige udgivelser: månedsmagasinet Trans-Inform og det daglige nyhedsbrev TTN. Hvis ikke du allerede kender dem, så få et godt tilbud fra vores salgsafdeling.

Vi er i bevægelse og vi vil gerne have, at du følger med.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078