23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DHL: B2B-e-handel stiger eksplosivt

Logistikgiganten udgiver nyt whitepaper.

DHL Express har udgivet et whitepaper, der forudser stigning i B2B-handlen på mere end 70 procent inden 2027 til 20.900 mia. dollars fra 12.200 mia. dollars i 2019.

"The Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in" -undersøgelsen forudser stærk vækst på B2B-e-handelsmarkedet i de kommende år. I 2025 vil 80 procent af alle B2B-salgsinteraktioner mellem leverandører og professionelle købere finde sted på digitale kanaler. Virkningen af Covid-19-pandemien på tempoet i digitaliseringen og købsadfærden hos den teknologikyndige generation (millennials), der nu har en alder til at være de professionelle beslutningstagere inden for B2B, er de vigtigste drivkræfter for denne globale vækst i e-handel, lyder det fra DHL Express.

Den positive forretningsudvikling afspejles også i DHL Express’ årsresultat for 2020, der viser en stigning i den samlede omsætning på 11,9 procent og en EBIT-stigning på 34,9 procent, hvilket var det bedste resultat i DHL Express’ 50-årige historie.

- Selv i tider med verdensomspændende nedlukninger har globaliseringen vist sin modstandsdygtighed, drevet af digitalisering og styrken i global handel, siger John Pearson, administrerende direktør for DHL Express.

- Disse tendenser har ført til et stadigt voksende antal forbrugere, der har flyttet deres shopping-aktiviteter online. Pandemien har fremskyndet denne udvikling som aldrig før med en kraftig stigning i virksomheder, der sælger deres varer på det globale marked. E-handel og global logistik var således nøglen til at låse lokale nedlukninger op, holde økonomierne i gang og afbøde virkningen af Covid-19 for mange af vores kunder, siger DHL Express-topchefen.

Det var ikke kun B2C e-handel, der voksede på grund af løbende digitalisering og ændret shopping-adfærd hos forbrugerne. I 2019, før pandemien, var det globale salg på B2B e-handelswebsteder og markedspladser allerede steget med 18,2 procent til 12.200 mia. dollars. Gennem Covid-19 og den deraf følgende acceleration af digitalisering anslås denne globale B2B e-handelsvolumen at nå op på 20.900 mia. dollars inden 2027.

- Vi har stået over for pandemien i over et år nu, siger Michiel Greeven, executive vice president Global Sales hos DHL Express.

- Et år, der viste, hvordan næsten et årti med digital udvikling skete på få måneder, med online shopping og grænseoverskridende skibsfart som det nye normale. Og dette gælder ikke kun for B2C-forhandlere, men også med hensyn til B2B e-handel, da virksomheder begyndte at erkende, at online-salgsplatforme er afgørende for deres forretningssucces i dag og i fremtiden. Som et resultat vil der også være et yderligere behov for globale ekspresforsendelser, og DHL Express er godt positioneret til at støtte alle B2B-virksomheder på deres rejse, siger han. /anga.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12|