23948sdkhjf

Konecranes lancerer elektrisk gaffeltruck

E-VER er tilføjelse til Ecolifting-serien.

I 2013 lancerede Konecranes verdens første hybride reachstacker, efterfulgt af verdens største reachstacker, som N.C. Nielsen udviklede i tæt samarbejde med Konecranes, og som kan løfte op til 152 tons under krogen. Nu lancerer virksomheden den første elektriske gaffeltruck.

Sammenlignet med en standarddieselmotor reducerer E-VER fra Konecranes energiforbruget generelt og driftsomkostningerne med op til 70 procent. Lithium-ion-batteriet, der driver truckens to motorer, er udvalgt på grund af de mange fordele, batteriet har at byde på. Det sparer tid, da en fuld opladning tager blot 45 minutter og har regenerativ bremsning. Batteriet er omgivet af en beskyttelsesramme og er derfor beskyttet mod fysisk skade og kan oplades hvor som helst. Endelig holder batteriet til mindst 3.000 fulde ladecyklusser, lyder det.

Flådeoptimering med TRUCONNECT

Konecranes’ E-VER er også en Smart Connected Lift Truck. TRUCONNECT Remote Monitoring følger batteriets ladestatus samt energiforbrug og regenerering. Kundeportalen yourKONECRANES.com samler alle disse oplysninger på ét sted og viser KPI’er for kørsel og drift samt dashboards og diagrammer over truckens driftseffektivitet, produktivitet, sikkerhed og indvirkning på miljøet. Konecranes nye Internet of Things-platform er designet til at understøtte maskinens kommunikation, så data overføres direkte fra trucken til de systemer maskinen kan interagere med. Dataoverførslen er naturligvis beskyttet af de højeste niveauer inden for datasikkerhed og cybersikkerhed. Desuden gør IoT-platformen det enklere at overvåge, styre og analysere virksomhedens flåde af gaffeltruck og at optimere deres drift, lyder det fra Andreas Falk, senior vice president for Konecranes Business Unit Lift Trucks:

- Udstyret med vores avancerede Smart Connected-teknologi vil de nye Konecranes E-VER-el-gaffeltruck gavne vores kunder, idet deres miljøregnskab forbedres betydeligt samtidig med, at produktiviteten forbedres. Mange kunder planlægger fuldt kulstofneutral drift inden for den nærmeste fremtid, og elektrificering er den mest logiske vej frem. Vi vil gerne hjælpe dem ved at tilbyde en perfekt løsning til deres verden, siger Andreas Falk. /anga.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125