23948sdkhjf

Leman nåede et plus på 23 mio. kroner i 2019

Leman Groups omsætning blev på 2,27 mia. kroner - lidt mindre end året før.

Lemans bestyrelse har netop godkendt årsrapporten for 2019. Omsætningen lød på DKK 2,27 mia. mod DKK 2,44 mia. i 2018, og årets resultat før skat blev DKK 23 mio. mod DKK 32 mio. året før. Bag resultatet ligger bl.a. en ændret regnskabspraksis i USA, planlagt konsolidering af logistiklagre i Norden samt optimering af det operationelle setup i Storbritannien. 

Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet.

Nyt IT-system

Samtidig afspejler resultatet den påbegyndte afskrivning på et nyt, globalt transport management system, som forventes fuldt implementeret i 2020.

- 2019-resultatet lever ikke helt op til vores forventninger, selvom det afspejler markedssituationen. Vi må erkende, at lave marginer er blevet et branchevilkår, og at vi navigerer i et yderst konkurrencepræget marked med beskeden vækst, udtaler CEO for Leman Group, Thomas Krøyer.

Et stærkt fundament

”Vores tidligere strategi er kommet stærkt i mål, og vi har nu skabt et stærkt fundament for Leman. Vi har optimeret organisationen og ledelsesstrukturen, og vi er derfor klar til næste kapitel i vores strategiske vækstrejse, fortæller Thomas Krøyer og tilføjer:

- Vi er agile, vi har dygtige og fleksible medarbejdere, og vi kan hurtigt tilpasse vores forretning til forandringer.

Leman har derfor lanceret en ny strategi, som allerede i første kvartal 2020 har resulteret i nye forretningseventyr, herunder et nyt kontor i Grønland samt etablering af en luftbro fra Kina til Norden. De to tiltag var ikke var på tegnebrættet i 2019, men er nu blevet realiseret takket være stor grad af innovation og omstillingsparathed blandt medarbejderne.

Strategi for øget vækst

- Grundet COVID-19 kigger vi ind i et udfordret marked, der på verdensplan vil blive præget af recession. Jeg forventer, at den globale efterspørgsel vil normalisere sig i slutningen af året og i løbet af 2021. COVID-19 får derfor ikke indvirkning på vores stærke, finansielle position eller vores strategiske retning, fortæller Thomas Krøyer og fortsætter:

- Vi vil indfri målene i vores nye forretningsstrategi, hvor fokus er at skabe langsigtet vækst gennem bl.a. kvalitet og produktudbud. Vi vil fortsat optimere processer og investere bredt i organisationen og dermed sikre, at vi forbliver konkurrencedygtige.  /Smir

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11