Unik løsning giver stor fleksibilitet i reklamer
Fast reklame på siden af traileren kan give begrænsninger – et nyt dansk firma lancerer en fleksibelt løsning, der giver nye muligheder
Af Finn Bjerremand
Mange vognmænd kender problemet med at køre rundt med en reklame for et bestemt produkt eller en bestemt kunde på siden af vognen. Det kan dog af og til give problemer, når man vil udføre transporter for andre kunder.
Dette problem har firmaet Agripa en unik løsning på.
Henrik Nyborg, der er salgsdirektør i firmaet, siger til Danmarks Transport-Tidende, at man har fundet en løsning, som betyder at kunderne let kan skifte mellem flere reklamer på siderne af f.eks. en køletrailer eller en gardintrailer.
Henrik Nyborg fortæller, at de var tre, der sidste år kort før sommeren gik og funderede på, hvordan man kunne løse denne udfordring med en fleksibel løsning.
- Vi kom på den måde i forbindelse med Agripa UK, der havde fået verdenspatent på et system, som netop opfyldte de krav vi søgte, siger Henrik Nyborg.
- Vi fik så lavet en aftale med firmaet, så vi nu har agenturet i hele Skandinavien og Finland. Systemet har vist sig at være yderst interessant for potentielle kunder. De første par måneder blev brugt på at få det hele på plads. Alligevel havde vi allerede alene i Danmark i slutningen i november måned sidste år ca. 100 lastbiler ude at køre med systemet. Dette tal er nu blevet endnu større, så det går den rette vej, siger han.
Velcro-tapeReklamer på sider af lastbiler er ikke noget nyt produkt. På grund af de stramme regler omkring køretøjers opbygning har det dog ikke tidligere været muligt at lave et fleksibelt system, så man hurtigt kan skifte til en anden reklame – eller blot en blank side.
Dette er nu løst med Agripa systemet. Således kan man skifte en side på en trailer med en fuld reklame på under ti minutter. Det gør det jo ekstra interessant for blandt andet vognmandsfirmaer, da deres lastvogne og påhængskøretøjer så ikke behøver at holde stille.
Når det gælder køretøjer med faste sider, såsom køletrailere, boxtrailere m.v. består løsningen i sin enkelhed af fire omkransende skinner, hvorunder der ligger en stor velcrotape.
Skinnerne fjernes og reklamesiden kan hurtigt sættes på, hvorefter skinner monteres igen. Salgsdirektør Henrik Nyborg nævner i den forbindelse, at der allerede har fået nogle store ordrer.
Bl.a. har Agripa i denne måned monteret systemet på alle lastvognene som kører for Kims ligesom bryggerikoncernen Carlsberg har mange køretøjer, der er udstyret med Agripas løsning.