Omlægningen af rutetrafikken mellem Asien og Europa fra det urolige Rødehav fortsætter med at sprede sig som ringe i vandet i Europas regionale forsyningskæder.
Det skriver Seatrade Maritime News.
Ifølge mediet sejler halvdelen af samtlige skibe, som før gik via Suez-kanalen, nu syd om Afrika.
Særligt containerrederierne har in...
Uro i Rødehavet øger efterspørgslen på regional containertransport i Middelhavet
Containerrederiernes ruteomlægninger har udløst øget efterspørgsel efter mindre feeder skibe til regional containertrafik i Middelhavet, melder britiske skibsmæglere
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/101408610.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=714&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=471&accessToken=e7b015c95f4442b885dabae5fc92207bb433b2d85996ef2e25af85b41bcbe8d4)
Krisen i Rødehavet har ikke bare fået containerrederierne til at sejle deres store skibe på Asien-Europa ruterne omkring Sydafrika. Det har også øget efterspørgslen efter mindre container feedere i bl.a. Middelhavet. Her ses 'MV Emotion' på 1.440 TEU. Foto: JR Shipping
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement